Jak dużo mieszkań
sprzedali deweloperzy w pierwszych trzech miesiącach tego roku? Czy wyniki są lepsze,
czy gorsze od ubiegłorocznych? Sondę prezentuje serwis nieruchomości
Dompress.pl
Wioletta
Kleniewska, dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu Polnord S.A.
Sprzedaż netto lokali,
według danych ważonych udziałem Polnord w spółkach zależnych, wyniosła w pierwszym
kwartale 2018 roku 298 sztuk, wobec 335 lokali zakontraktowanych w pierwszych
trzech miesiącach 2017 roku. Polnord cały czas utrzymuje wysoką sprzedaż
lokali, a nieznaczna korekta obserwowana w ujęciu rok do roku jest
wynikiem zakończenia programu Mieszkanie dla Młodych, który ułatwiał nabywcom
wpłatę wymaganego wkładu własnego. Należy jednak podkreślić, że sprzedaż lokali
z wykorzystaniem kredytów MdM nigdy nie stanowiła w Grupie Polnord dużego
wolumenu.
Tomasz Sujak,
członek zarządu Archicom S.A.
W pierwszym kwartale br.
sprzedaż przebiegała zgodnie z przyjętym planem. Rok zaczął się dla nas dobrze,
choć nie rekordowo, jak to miało miejsce w pierwszych trzech miesiącach 2017 roku.
Klienci nabyli 257 lokali, a największą
popularnością cieszyły się osiedla społeczne, jak np. wrocławska Olimpia Port. Utrzymujemy
cel sprzedażowy na poziomie 1650 lokali w tym roku. Przewidujemy wzrost
zainteresowania zakupami nieruchomości po planowanym rozszerzeniu oferty o nowe
etapy Browarów Wrocławskich i Formy, czy zupełnie nowe inwestycje we Wrocławiu
i Krakowie.
Małgorzata
Ostrowska, Członek Zarządu i Dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W.
Construction Holding S.A.
Zgodnie ze wstępną
informacją o wynikach sprzedaży mieszkań za pierwszy kwartał 2018 roku, spółka
J.W. Construction Holding S.A. we wspomnianym okresie zawarła 426 umów
deweloperskich, przedwstępnych umów sprzedaży oraz płatnych rezerwacji. W tym
samym okresie roku 2017 roku liczba ta wyniosła 401 sztuk.
Eryk Nalberczyński, Dyrektor ds. Sprzedaży Lokum
Deweloper
Wyniki pierwszego kwartału tego roku są dla nas bardzo
satysfakcjonujące. W porównaniu do pierwszego kwartału 2017 roku zwiększyliśmy
sprzedaż o 160 proc. i osiągnęliśmy poziom 304 lokali, w tym 248 mieszkań
sprzedaliśmy we Wrocławiu i 56 w Krakowie. Sprzedaż liczymy ilością zawartych i
nierozwiązanych umów deweloperskich i przedwstępnych we wszystkich naszych
inwestycjach.
Na sukces sprzedażowy wpływ ma na pewno silny popyt
utrzymujący się na rynku nieruchomości. Klienci doceniają doskonałe lokalizacje
oraz podwyższony standard naszych inwestycji. Popyt nie słabnie, więc
koncentrujemy naszą pracę na przygotowywaniu kolejnych projektów.
Marcin
Liberski, dyrektor marketingu i sprzedaży w Atlas Estates
Wolumen sprzedanych
mieszkań w pierwszym kwartale bieżącego roku jest niższy niż w roku ubiegłym,
co wynika z mniejszej oferty nieruchomości dostępnych w sprzedaży. W naszej
tegorocznej ofercie mieliśmy jak dotąd tylko ostatnie mieszkania
z inwestycji Apartamenty Krasińskiego II, której sprzedaż rozpoczęliśmy w
2017 roku. Planujemy rozpoczęcie sprzedaży mieszkań w
nowej inwestycji zlokalizowanej przy ulicy Nakielskiej w Warszawie. Tym
samym, w kolejnych kwartałach nasza firma odnotuje naturalny wzrost sprzedaży.
Andrzej Swoboda, wiceprezes zarządu Grupy CTE
Pierwszy kwartał tego roku był lepszy o około 20 proc. niż ten sam okres
w roku ubiegłym z uwagi na większą podaż z naszej strony, jak również ze
względu na sprzyjającą koniunkturę rynkową.
Mirosław
Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska
W pierwszym kwartale 2018 roku sprzedaliśmy 73
mieszkania i jest to wynik o ponad 30 proc. lepszy od zakładanego. Patrząc na
pierwsze wyniki sprzedaży i zainteresowanie osiedlem Omulewska 26 spodziewam
się dobrych informacji także w kolejnym kwartale.
Zuzanna
Kordzi, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic
W pierwszych trzech
miesiącach br. odnotowaliśmy porównywalne wyniki sprzedaży, jak w pierwszym
kwartale 2017 roku. W gdańskiej inwestycji Wolne Miasto nastąpił niewielki
spadek, wynikający z zakończenia rejestracji wniosków o kredyty w programie MdM.
W trakcie obowiązywania programu, w styczniu i lutym w poszczególnych latach
podpisywaliśmy większą ilość umów, zawieranych pod presją ograniczonego czasu
składania wniosków o dopłaty na dany rok. Samo zakończenie programu nie
wpłynęło znacząco na sprzedaż, bowiem wyniki z czterech kolejnych kwartałów w
latach 2015, 2016 i 2017 są niemal identyczne. Świadczy to o stabilizacji
rynku.
Janusz Miller,
dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest
Jeśli chodzi o wynik
sprzedażowy za pierwszy kwartał br. to jest on nieco słabszy w porównaniu z
analogicznym okresem ubiegłego roku. Wynika to z faktu, że mamy aktualnie
mniejszą ofertę mieszkaniową. W przygotowaniu jest natomiast kilka nowych
projektów zlokalizowanych na terenie Warszawy. Liczymy wiec na to, że wynik
sprzedaży za cały rok będzie dla nas bardzo satysfakcjonujący.
Katarzyna
Dąbrowska, Senior Marketing Manager w Nexity Polska
Wynik sprzedaży w
pierwszym kwartale br. jest lepszy od zeszłorocznego, czego rezultatem jest
zeszłoroczna kampania reklamowa osiedli Mybemowo i Lifetown, w których duża
część sprzedaży przypadła właśnie na pierwszy kwartał. W tym roku zakończyliśmy
już sprzedaż w inwestycji Skylife, ale wciąż świetnie sprzedaje się Next Ursus.
Mirosław
Łoziński, prezes zarządu Waryński S.A. Grupa Holdingowa
W przypadku warszawskiego
osiedla Miasto Wola odnotowaliśmy lepszy wynik sprzedaży w pierwszym kwartale
2017 roku, ale wynikało to z większej oferty lokali udostępnionych w sprzedaży
w tamtym okresie. Na koniec 2017 roku ponad 90 proc. lokali z tej inwestycji
zostało sprzedanych. Pierwsze trzy miesiące tego roku to praktycznie
wyprzedaż ostatnich mieszkań w tym projekcie.
Jeżeli chodzi o osiedle
Stacja Kazimierz, w listopadzie 2017 roku do sprzedaży trafiły mieszkania w kolejnym
budynku realizowanym w tej inwestycji, stąd lepszy wynik sprzedażowy w
pierwszym kwartale 2018 roku niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Liczba
umów zawieranych przez osoby zainteresowane lokalami w tym projekcie w
pierwszych trzech miesiącach 2018 roku była prawie dwukrotnie wyższa niż w pierwszym
kwartale 2017 roku.
Adrian Potoczek,
dyrektor ds. sprzedaży w Wawel Service
Pierwszy kwartał
tego roku możemy podsumować jako rekordowy. Sprzedaż mieszkań utrzymywała się
na dużo wyższym poziomie niż w ubiegłym roku. Myślę, że tak dobry wynik
sprzedażowy ma kilka składowych. W dalszym ciągu nie maleje zapotrzebowanie Polaków
na nowe mieszkania. Naszym celem na ten rok, tak jak i w ubiegłych latach, jest
dostarczanie dobrze wykonanych mieszkań, odpowiadających potrzebom klientów.
Jerzy
Kłeczek, specjalista ds. marketingu w Activ Investment
W
pierwszym kwartale tego roku sprzedaliśmy więcej mieszkań niż w analogicznym
okresie ubiegłego roku. Wynika to z większej ilości inwestycji, jakie mamy w
portfolio.
Autor:
Dompress.pl
Więcej
informacji: info@dompress.nieruchomosci.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz